5.C W SZYMBARKU

Uczniowie z klasy 5.c pojechali na wycieczkę na trasie Będomin - Kościerzyna - Szymbark. Muzeum w Będominie obejrzeliśmy tylko z zewnątrz. Okazało się, że w poniedziałki jest zamknięte! Za to w Kościerzynie wstęp do Muzeum Kolejnictwa był darmowy. Mogliśmy obejrzeć lokomotywy i pociągi, które znamy z opowiadań naszych dziadków. Ku naszej radości mogliśmy wejść do środka parowozu i poczuć się jak prawdziwi maszyniści.

Zwiedziliśmy również parowozownię. W dawnym wagonie „Warsu” (dla niewtajemniczonych wagon restauracyjny) zakupiliśmy pamiątki. Kolejnym etapem naszej wycieczki był Szymbark. Zwiedzanie z przewodnikiem było bardzo atrakcyjne. Poznaliśmy kulturę i historię Kaszub. W muzeum zobaczyliśmy najdłuższą deskę i stół na świecie oraz największy fortepian. Zwiedziliśmy chatę „sybiracką” przywiezioną z dalekiej Syberii, drewniany kościół. Nie lada atrakcją okazał się „dom do góry nogami’, w którym nasze błędniki „oszalały”. Wielkim przeżyciem było przejście podziemnym tunelem do bunkra, w którym przeżyliśmy „nalot i bombardowanie”. Ten jednodniowy wypad bardzo nam się podobał.

001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg 006.jpg 007.jpg 008.jpg 009.jpg

Odwiedź nas...

facebook ikona  szkoła : świetlica : UODO

YouTube  YouTube

mapa ikona  znajdź nas na mapie...